Paragrafen

Bedrijfsvoering

De kracht van bedrijfsvoering zit in het mogelijk maken. Het mogelijk maken van het werk dat de organisatie, het bestuur en de raad doet voor Dordrecht en voor de regio. Vanuit het nieuwe Politiek Akkoord maken we met onze bedrijfsvoering het werken aan de forse ambities niet alleen mogelijk, maar ook steeds makkelijker, efficiënter en leuker. Met goed werkgeverschap, helpende bedrijfsvoering ondersteuning, nieuwe ICT toepassingen, en een fijne plek om samen te werken.

Omdat de opgaven in de stad een nieuwe fase komen zetten wij ons in op het versterken van eigenaarschap, realisatiekracht en talent. Het versterken en ontwikkelen van de organisatie doen wij aan de hand van vier sturende principes. Daarnaast hebben wij in 2023 aandacht voor de verdere digitalisering, die nieuwe mogelijkheden biedt voor onze medewerkers én voor het slim werken in de stad met data en ICT oplossingen. Met de juiste inzet van deze oplossingen kunnen wij bijdragen aan een snellere, betrouwbare en flexibele bedrijfsvoering.

De samenvoeging met de servicegemeente, waardoor bedrijfsvoering nog dichter op ons werk in de stad georganiseerd is, vraagt de komende jaren nog inzet op de inhoudelijke doorontwikkeling en het worden van één organisatie. Op de vele terreinen van bedrijfsvoering gaan we processen verbeteren en zorgen voor meer verwevenheid.

Alle bovenstaande ontwikkelingen leveren kansen en innovatie op. Ze vragen ook veel van onze organisatie. Op bijna alle terreinen van bedrijfsvoering is krapte in de arbeidsmarkt en hebben we onderbezetting. Daarom zetten we ook in op slim samenwerken, prioriteren we en kijken we met welke inzet we het meest kunnen betekenen voor de organisatie en de samenleving.

In deze paragraaf leest u welke ambities wij hebben op het gebied van organisatieontwikkeling en HR , huisvesting , data en informatiemanagement en communicatie .

Deze pagina is gebouwd op 10/11/2022 07:35:09 met de export van 10/11/2022 07:21:33